Hoe kan het dat als ik met iemand praat of iets lees steeds text uit muziek hoor?

Klinkt stom. Maar bvb als iemand zegt: wat wil je. Dan zeg in bvb. Ik wil een race baan en een mooie rooie fiets maar meestal als ik daarom vraag dan krijg ik helemaal niets. Bizar i know. Of als iemand iets Engels zegt zoals : Kiss dan zing ik gelijk i kissed à girl. Blabla ect.
Word er niet goed van. Hoe kan het.
Ik denk ook vaak in muziektext ect. Verlies constant mijn concentratie omdat ik niet meer denk wat ik moest denken.
Tijdens het typen van dit stuk heb ik in 5 liedjes gedacht.
Hoe zet je het uit. Of gaat dat niet. Muziek is belangrijk voor me en elk lief dat ik leuk vind ken ik uit mijn hoofd. Plus dat mijn werk in de muziek wereld is. Pffff

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het klinkt als...waar t hart vol van is ,loopt de mond van over.
Je schreef al dat je dol bent op muziek en je trekt dat overal bij,vergelijk t net als wanneer je verliefd bent dan vind je ook altijd wel een linkje naar je geliefde!
Heerlijk toch!
klinkt lekker vrolijk en gezellig
Echt vervelend wordt t pas wanneer je bijv sollicitatie gesprek hebt of zo en je gaat bijv she works hard for the money zingen tegenover je as nieuwe baas.
Weet ie wel meteen dat ie een vrolijke noot in huis haalt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Oei, dat klinkt lastig. Nou een optie zou zijn niet naar muziek luisteren, maar dat is niet mogelijk. Ik denk niet dat je het uit kan schakelen. Het is heel irritant en ik weet het want door deze vraag denk ik al meteen aan een paar liedjes, maar het gebeurt vanzelf. Laat het voor je werken en luister die liedjes meteen als je aan ze denkt, zo denk ik meestal heel de dag niet meer aan ze. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het niet stom. Ik heb ook altijd liedjes in mijn hoofd, en als iemand zomaar een woord zegt, heb ik er een liedje bij. Je kunt ermee leren leven. Als ik s morgens wakker word, heb ik ook altijd een liedje in mijn hoofd.
Pas enkele jaren weet ik dat de meeste mensen het niet hebben.

Het is eigenlijk best leuk!! Vooral met kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt o.a doordat ons leven is omringd met geluiden.In jou geval is de muziek kant het sterkste.Het kan geen kwaad.Ik ervaar hetzelfde,muziek speelt voor mij een grote rol.Dus alles is gefocust op klanken,maar ik vind het prettig.Heb altijd een liedje in mijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo raar is dat helemaal niet. Er wordt zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan omdat het zo vaak voorkomt bij muzikanten en bij vrouwen. Bekend is dat muziekfragmenten die plotsklaps en veelal ongevraagd in je hoofd schieten - een oorwurm (of cognitive itch) genoemd - twee zaken gemeen hebben: een eenvoudige, vaak overbekende muzikale structuur en een verrassende of onverwachte wending (een zgn. hook).
Amadea