Hoe moet je een duif klaarmaken als je hem wilt eten?

Ik weet er echt niks van, kan iemand mij dus uitleggen hoe je deze klaarmaakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
18K
paulus811
10 jaar geleden
Leuke alias heb je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat het toevallig over de duif uit je vorige vraag?
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/paar-dagen-duif-tuin-weg.447272
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Proest!!! Ik hoop het niet

Antwoorden (4)

Duif,yammie.
ik kook mijn duif eerst gaar in een kruidenboullion.daar maak e dan een heerlijke soep van.het vlees van de duif kun je nog ff warmen in roomboter .met verse gemalen peper bestrooien.met gebakken aardappels en zelfgemaakt appelmoes.heerlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe je een duif moet klaarmaken kun je het beste aan een doffer vragen

Maar als ik er van uit mag gaan dat je graag wilt weten hoe je een duif wilt bereiden voor een maaltijd, zeg ik braden in een pan.

Meer info in de link:

http://www.wildeten.com/wild-bereiden/duif-bereiden/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een duif klaarmaken... met 2 vingers? :p
Jonge duif kan je gewoon braden, maar dan moet je wel zeker zijn dat het een jong beestje is. Duifje kruiden met peper en zout, takje rozemarijn in de poep (sorry kont voor de Nederlanders), duifje aanbraden in boter enkele zilveruitjes erbij en in de oven verder braden. Als het duifje gaar is uithalen en de pan/kom deglaceren met een beetje bruine fonds of een lekkere sterke bouillon, scheut room erbij en even laten inkoken. Als je het extra pittig wil kan je er een beetje groene peperbolletjes bijvoegen, wel groene peperbolletjes op sap, deze worden verkocht on glazen bokaaltjes en in blik.
Serveren met een aardappelkroketje, smakelijk.
Als het een oudere duif is kan je er inderdaad een lekkere soep mee maken of anders kan je ze "op grootmoeders wijze" klaarmaken.
Snijd de billetjes van de duif en dan het borstgedeelte van de rug.
Kruid de stukken duif met peper en zout en bak ze aan in boter, ook het ruggedeelte dit geeft extra snaak aan het geheel. Als de stukken mooi gekleurd zijn haal je ze uit de pot en voeg je een in schijven gesneden ui toe, laat die even kleur krijgen. Dan voeg je een in schijven gesneden wortel toe tezamen met een in brunoise gesneden stengel selder. Laat alle groenten even aanstoven en voeg dan de stukken duif toe. Bevochtig met bouillon en voeg er nog wat erwten (als je geen erwtjes lust laat je ze er uit) en groene boontjes aan toe. Laat op een zacht vuur een uurtje of 2 rustig stoven. Als de duif gaar is (de duif is gaar als het vlees letterlijk van de beentjes valt) rijkelijk overstrooien met gehakte peterselie. Serveren met een kookaardappel of een gepofte aardappel. Smakelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie geeft er nou een duim naar beneden op een antwoord dat zo uitvoerig en kennelijk ervaren allerlei suggesties geeft??? Wat onhebbelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, mensen die niet van koken en lekker eten houden zeker?
Ik ga er echter niet van wakker liggen hoor.
Maar toch bedankt voor de morele steun. ;-)
dit is ook lekker en makkelijk
4 duifjes
boter
20 kleine sjalotten of verse zilveruitjes
150 g gerookte spekblokjes
1 tak tijm
1 laurierblad
cayennepeper
zout en peper
1 fles donker bier
3 eierdooiers
1,5 dl room
als je wilt kan je er ook nog 250 gr. champignons bij doen
die je even apart bij bakt en dan bij de saus doet

Bak de duiven in boter. Voeg sjalot, spek, kruiden en bier toe.
Laat afgedekt 20 a 30 minuten sudderen.
haal dan de duifjes uit de pan en bind de saus met de eierdooiers los geklopt in room.
met puree of frietjes