Waarom worden er bij bepaalde vragen niet de juiste ‘gerelateerde vragen’ genoemd?

Voorbeeldvraag: Waarom heb je witte en bruine mosselen?
Als je dan bij de gerelateerde vragen kijkt,zie je wel vragen over witte en bruine eieren en witte en bruine koeien,maar ik mis deze:
Hoe komt het dat mosselen soms blank vlees hebben en ook vaak oranje vlees???
Dat lijkt me toch meer relatie met elkaar te hebben, dan met koeien en eieren? Dit is GEEN kritiek,maar gewoon interesse!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had de vraag niet helemaal gesteld volgens de regels, de moderatoren hebben hem aangepast. Er gaat zo wel een deel van de essentie verloren.

Het beste antwoord

De gerelateerde vragen worden geselecteerd op basis van het aantal gelijke woorden. Het woord mosselen of witte en bruine levbert een woord meer voor witte en bruine, dus die vraag komt naar boven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan best zijn dat jouw vraag meer gerelateerd is aan het onderwerp dan de vragen die GV als gerelateerd aangeeft, maar als de vraag nog nooit eerder gesteld is op GV, kan die natuulijk ook niet worden aangegeven als "gerelateerde vraag".